أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمــات، كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.



 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» أسطوانة " مدائح وألحان الصوم الكبير cd-q-128kb لفريق ابو فام اكتر من رائعه بكل المقايس تستاهل التحميل
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف ana bent yasso3 الخميس يناير 22, 2015 11:05 am

» كتاب انطلاق الروح لقداسه البابا شنوده الثالث لهواتف الاندرويد
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف باسم صابر الأربعاء أكتوبر 29, 2014 12:27 am

» لتقديم الدعم للمنتديات المسيحيه على احلى منتدى
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف باسم صابر الجمعة سبتمبر 12, 2014 9:21 pm

» منتدى يسوع فى قلبى
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف كلارا الشقية السبت يونيو 07, 2014 2:07 pm

» كود css يعطي جمالية روعة للاقسام
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف باسم صابر الجمعة فبراير 07, 2014 12:37 pm

» الغموض يسيطر على ملعب التليفونات فى الموسم الجديد
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف mero الخميس ديسمبر 19, 2013 10:38 am

» تباطؤ مسئولو المصرى يعطل حضور المهاجمين النيجيريين إلى بورسعيد
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف mero الخميس ديسمبر 19, 2013 10:37 am

» بالصور..محمد صلاح يحتفل بزفافه فى وجود نجوم الرياضة
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف mero الخميس ديسمبر 19, 2013 10:37 am

» الأولمبية و"17اتحاد" يقاطعون جلسات وزارة الرياضة لإعداد القانون الجديد
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف mero الخميس ديسمبر 19, 2013 10:34 am

» منتخب يد 94 يواجه بولندا استعدادا للبطولة الأقريقية
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyمن طرف mero الخميس ديسمبر 19, 2013 10:34 am


شاطر
 

 أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
koky
المدير العام

المدير     العام
koky

أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Jb12915568671

أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه HEk47805


أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه 560429d1297904708-%D8%B8%CB%86%D8%B7%C2%B3%D8%B7%C2%A7%D8%B8%E2%80%A6-%D8%B7%C2%A7%D8%B8%E2%80%9E%D8%B7%C2%B9%D8%B7%C2%B7%D8%B7%C2%A7%D8%B7%D8%8C

أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه 563974d1301573346-%D8%B7%C2%A7%D8%B8%E2%80%9E%D8%B7%C2%AD%D8%B7%C2%B6%D8%B8%CB%86%D8%B7%C2%B1-%D8%B7%C2%A7%D8%B8%E2%80%9E%D8%B8%E2%80%A6%D8%B8%E2%80%9E%D8%B8%C6%92%D8%B8%D9%B9
انثى
المشاركـــــات : 1784
التقييم : 9
تاريخ التسجيل : 28/07/2012
الموقع : قلــــ♥ـــــب يســـــــ♥ــــــــــــــوع

أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Empty
مُساهمةموضوع: أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه   أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه Emptyالخميس سبتمبر 05, 2013 2:47 pm

  1. لمشاكل اليومية التى نصادفها أثناء تصفحنا على الأنترنت الذى أصبح ضرورة للكثير منا وأصبحنا مدمنين نت والحمد لله وهى ظاهرة حميدة لسهولة الحصول على ما نريده من معلومات او للقضاء على الملل وعلى الوحدة التى يعانى الكثير منا على الرغم من وجود أخوة وأخوات يحيطون بنا المهم نخش فى الموضوع.

    اللاب توب هايولع والمروحة صوتها بقى مزعج ومش عاوزة تتوقف عن الدوران وسرعتها بتزيد ومش عارفة أعمل ايه وساعات بتحصل حاجات غريبة مثلا ألاقى

    أثناء الدخول على الالعاب وأنا مندمجة مع اللعبة علقت ومفيش رد.

    Windows فجأة تلاقيه علق.

    اثناء restart الكمبيوتر تلاقى علق والشاشة بقت سوداء و Windows مش راضى يفتح واذا فتح تلاقيى مبيجاوبش .

    وساعات الماوس والكيبورد لا حياة لمن ينادى الماوس معلق والكيبورد جاله شلل.

    واللي عنده Windows 7 ,Vista,XP تلاقى اللاب عمال يعمل restart بدون توقف أو بتظهر رسالة

    خطأ على شاشة زرقاء أويقولك أنت غير مصرح لك لعمل ذلك أو عملية غير شرعية .

    كل الحاجات دى أو معظمها سببها وجود أتربة متراكمة منذ فترة طويلة بل من سنوات داخل أجهزتنا لأننا بكل

    بساطة بنعمل نظافة خارجية للأجهزة وننسى نظافة الجهاز من الداخل وعلى رأي المثل من بره هلاه هلاه ومن جوه بعلم الله ولو مش مصدقين شوفوا الصورة دى.




    قبل عمل أى شيىء يجب أن يكون الجهاز مطفى والفيشة بتاعة الكهرباء مفصولة عن الكهرباء.

    للتنظيف الداخلى للاب توب اللى عنده المقدرة يفك الجهاز يفك واللى مش عاوزه تكسر دماغها وتفك ممكن

    يتنضف من الخارج بس لازم تشترى بمبة الهواء المضغوط ودى بتتباع فى محلات بيع أجهزة الكمبيوتر وسهلة

    الاستعمال وهى أنك توجهى الانبوب الموجود على رأس انبوبة الهواء المضغوط على شبكة التهوية اللى خلفها

    توجد مروحة التهوية والرادياتير بتاع التبريد فى اللاب توب اللى متراكم عليه الاتربة والوبر وشعر بتاع القطط

    أذا كان عندك قطط فى البيت .

    بالنسبة للكيسة الطريقة سهلة جدا ومش معقدة ما عليكى الا أن تفكى جنب الكيسة وها تشوفى كل حاجة والتنظيف بيكون على الناشف يعنى ممنوع سوائل منعا باتا وشيلى الفيشة بتاعة الكهرباء قبل ما تعملى أى حاجة.

__________†††___________
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه 556776_447002485328955_172127606149779_91715884_541340750_n

ﻋُـــــﺬﺭﺍً ﻳــﺎ ﻟـﻐـﺘـــــﻲ ﺍﻟـﻌـﺮﺑـﻴــــــه،.ﻓـﻟـﻴــــﺲ ﻟﻠـﻐــــﺎﺋــب
ﺿـﻤـﻴــر
ـ



أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه 417229_385127071516497_1130452948_n

بأُسْلــوْبِيْ .. بابْتِسَآآمَتِــيْ .. بِ هُدوْئــيْ ~
أجْعَلُ مَــنْ يُخْطِئُ بِ حَقّيْ "
يَكْرَهُ وُجودَهُ في الحَيــآآةْ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
أسباب سخونة الكمبيوتر واللاب توب والأثار المترتبة عليه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: منتدى الكمبيوتر والموبايل-
انتقل الى: